Publicaties

  • Milieu ISO 14001
  • Arbo (ISO 45001/OHSAS 18001)
  • Energie ISO 50001

Veelgestelde vragen

 

Kan ik met mijn certificaat toegang krijgen tot mijn.sccm?

Mijn.sccm is toegankelijk voor ISO 14001-, OHSAS 18001- en ISO 50001-gecertificeerde organisaties, mits het certificaat is geregistreerd bij SCCM. U krijgt met een ISO 14001 of ISO 50001 certificaat toegang tot de milieu documenten op de site en met een OHSAS 18001 certificaat tot de arbo-documenten.

SCCM registreert alleen certificaten die zijn afgegeven door een bij SCCM aangesloten certificatie-instelling. Let op, u kunt alleen toegang krijgen tot mijn.sccm met een persoonlijk e-mailadres van de gecertificeerde organisatie.

 

Hoe kan ik toegang krijgen tot mijn.sccm als ik geen certificaat heb?

Zonder ISO 14001-, OHSAS 18001- of ISO 50001-certificaat kunt u geen toegang krijgen tot mijn.sccm. Uitzondering op deze regel is als u het certificatieproces bent begonnen en in het bezit bent van een getekende overeenkomst met een bij SCCM aangesloten certificatie-instelling en het certificaat wordt verstrekt op basis van een certificatieschema van SCCM. U krijgt dat toegang tot het onderwerp waarvoor u een overeenkomst heeft getekend: met een ISO 14001 of ISO 50001 certificaat toegang tot de milieu documenten op de site en met een OHSAS 18001 certificaat tot de arbo-documenten.

Als u in het bezit bent van een getekende overeenkomst met een bij SCCM aangesloten certificatie-instelling, moet u twee dingen doen:

  1. u mailt een kopie van de ondertekende overeenkomst naar mijn.sccm@sccm.nl
  2. u vult het registratieformulier in op mijn.sccm


Wij beoordelen vervolgens of u toegang kunt krijgen tot mijn.sccm. Als dat het geval is, ontvangt u binnen enkele dagen een wachtwoord. Mochten we meer informatie nodig hebben, dan nemen wij contact met u op.

 

Hoe krijg ik toegang tot mijn.sccm als ik in het proces van certificatie zit?

Als u in het bezit bent van een getekende overeenkomst met een bij SCCM aangesloten certificatie-instelling, moet u twee dingen doen:

  1. u mailt een kopie van de ondertekende overeenkomst naar mijn.sccm@sccm.nl
  2. u vult het registratieformulier voor mijn.sccm in


Wij beoordelen vervolgens of u toegang kunt krijgen tot mijn.sccm. Als dat het geval is, ontvangt u binnen enkele dagen een wachtwoord. Mochten we meer informatie nodig hebben, dan nemen wij contact met u op.

 

Krijg ik als ISO 14001- of OHSAS 18001-adviseur ook toegang tot mijn.sccm?

Nee, mijn.sccm is alleen voor (bijna) gecertificeerde organisaties. De gecertificeerde organisaties betalen via de certificatie-instelling een afdracht aan SCCM. Hiervoor krijgen zij toegang tot mijn.sccm en registreren wij het certificaat op de website. Zij betalen dus voor de informatie op mijn.sccm.

 

Ik werk bij de overheid, kan ik ook toegang krijgen?

Als u werkt bij de overheid op het gebied van vergunningverlening of handhaving/toezicht dan kunt u toegang krijgen tot mijn.sccm. U kunt zich registreren als overheidsgebruiker. Werkt u op gebied van milieu dan krijgt u toegang tot het milieudeel. Bent u werkzaam op gebied van arbo dan krijgt u toegang tot het arbodeel van de site.

 

Bij het registreren moet ik een SCCM-nummer invullen. Waar kan ik dat vinden?

Zoek uw bedrijf op in de database van gecertificeerde organisaties op onze website. Onderaan de gegevens van uw bedrijf staat het SCCM-nummer.

 

Wat is mijn gebruikersnaam?

Bij het invullen van het registratieformulier heeft u uw persoonlijk e-mailadres van de gecertificeerde organisatie opgegeven. Dat e-mailadres is uw gebruikersnaam.

 

Mijn e-mailadres is gewijzigd. Hoe kan ik mijn registratie wijzigen?

U kunt uw gebruikersnaam niet zelf wijzigen. Stuur een e-mail naar mijn.sccm@sccm.nl waarin u uw huidige en vorige e-mailadres vermeldt. Let op dat u alleen toegang krijgt met een persoonlijk e-mailadres van de gecertificeerde organisatie. U ontvangt bericht van ons wanneer u met uw nieuwe gebruikersnaam kunt inloggen.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via deze link.

 

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen door bovenaan deze pagina te klikken op mijn gegevens.

 

Ik heb problemen met inloggen. Wat doe ik nu?

Stuur een e-mail naar mijn.sccm@sccm.nl, waarin u aangeeft waarom u niet kunt inloggen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

 

Ik heb een certificaat erbij en wil mijn toegang uitbreiden. Hoe doe ik dat?

Als u toegang heeft tot een deel van de documenten op mijn.sccm, maar inmiddels een certificaat erbij heeft waarmee u recht heeft op toegang, stuur dan u een mail naar mijn.sccm@sccm.nl waarna we uw toegang zullen aanpassen. Als het nieuwe certificaat nog niet in de database van SCCM is opgenomen, stuur dan een pdf van het certificaat mee.